Ervaring uit het verleden en eigenschappen
Vanaf 1997 ben ik werkzaam geweest als F&B Manager bij Golden Tulip
Résidence Victoria te Hoenderloo. Na een aantal jaren in deze functie heb ik een
overstap gemaakt naar een andere, nieuwe functie als F&B cost controller
binnen de Golden Tulip keten. Ik was in deze nieuwe functie onder andere
verantwoordelijk voor de inkoop in Nederland en Duitsland. Ik maakte afspraken
met leveranciers, onderhield de contacten met hen en implementeerde de gemaakte
afspraken in verschillende hotels. Een andere belangrijke taak was de (loon-)
kostenbewaking, budgettering en budgetbewaking. De budgetten moesten worden
ontwikkeld voor en met 24 verschillende hotels in Nederland en Duitsland. Hier
heb ik een standaard voor ontwikkeld zodat alle kengetallen goed met elkaar te
vergelijken waren. De budgetten werden gedurende het hele jaar door mij
gecontroleerd en bewaakt. Tevens hield ik mij bezig met de ontwikkeling en
implementatie van nieuwe (horeca-) concepten. Dit hield in de calculatie,
inkoop, implementatie en controle na invoering. Daarnaast schreef ik alle
standard operating procedures en was ik operationeel verantwoordelijk voor de
kassasystemen. Uiteindelijk heb ik tot en met het jaar 2009 voor Golden Tulip
Hotels, Inns & Resorts gewerkt dus in totaal 12 jaar.
Na mijn opleiding aan de Middelbare Hotelschool in Groningen ben ik begonnen
als chef de rang in diverse horecabedrijven, waaronder een sterrenrestaurant.
Vervolgens ben ik doorgegroeid tot restaurant manager. In deze functie heb ik
onder andere gewerkt in een hotel uit de top 50 van beste privéhotels in
Duitsland. Vervolgens ben ik terecht gekomen bij AC Hotels en Restaurants waar
ik met name heb geleerd zeer resultaatgericht te werken.
Deze combinatie van operationele ervaring op de werkvloer en het werken voor
een hoofdkantoor in de functie van F&B cost controller zorgt ervoor dat ik
zeer veelzijdig inzetbaar ben en een brede kennis heb. Omdat ik zelf vele jaren
in de operatie heb gewerkt ben ik goed in staat haalbare en werkzame procedures
te ontwikkelen. Daarnaast ben ik zeer resultaatgericht maar ook zeker een people
manager. Ik ben niet gebonden aan een regio en kan werken in heel Nederland,
België of Duitsland. Met name door mijn jarenlange werkervaring in Duitsland
beheers ik deze taal in woord en geschrift. De meeste ervaring heb ik opgedaan
in de horecabranche. Hiervoor heb ik een zeer gast/klantgerichte instelling die
goed bruikbaar is in andere branches. Met name om dat het steeds belangrijker is
te reageren vanuit de wens van de gast of klant en niet vanuit de eigen
organisatie.