CV Hans Bout

Naam:                  Hans Bout
Adres:                 Lankforst 25-32
                       6538 GW Nijmegen
Telefoon :             024 – 344 12 65 / 06 – 53633032
E-mail:                hans [at] hansboutservices [dot] nl
Geboren:               24 augustus 1961
Te:                    Hilversum
Burgerlijke staat:     getrouwd; 2 kinderen
Website:               www.hansboutservices.nl

Opleiding:
1982 – 1985         Middelbare Hotelschool Groningen (met diploma)
1979 – 1981         Atheneum, Lindenholtcollege te Leek (met diploma)
1973 – 1979         HAVO, Lindenholtcollege te Leek (met diploma)

Cursussen:
2001                Bedrijfshulpverlener met afsluiting en verlenging
2000                EHBO met afsluiting en verlenging
2000                Excel voor gevorderden

Stage:
1984                Schlosshotel Kurfürstliches Amtshaus, Daun (D)
1985                Kasteel Vaalsbroek, Vaals

Werkervaring:
2013 – 2014         Jaap Venendaal Groep
                    Financial controller

- Omzetten boekhouding van 6 hotels en 2 restaurants naar werkbare
  hotellerie boekhouding
- Verantwoordelijk voor salarisadministratie
- Leiding geven aan vier medewerkers
- Aanpassen uren registratie en verwerking van de uren
- Maandelijkse rapportage winst & verlies
- Voorbereidende werkzaamheden voor accountant: o.a.
  liquiditeitsbegroting en jaarcijfers
- Budgeten maken voor de hotels
- Opruimen niet adequaat gevoerde boekhoudingen
- Ondersteuning introductie nieuw POS en PMS systeem en aansluiting 
  hiervan op boekhouding
- Voeren van boekhouding

2010 - nu           Hans Bout Services
                    Zelfstandig ondernemer
- Ondersteuning van hotels op financieel gebied
    > Opzetten van nieuwe boekhouding
    > Opschonen boekhouding
    > Voeren van boekhouding
    > Rapportages financiële resultaten (P&L)
    > Maandafsluiting
    > Salaris administratie
    > Ondersteuning van hotels en restaurants op het gebied van
      (loon)kostenbewaking
    > Voorbereidingen opstart nieuw hotel
    > Ondersteuning van hotels op operationeel gebied
    > Facilitair management sportvereniging
    > Opstart nieuw POS en PMS systeem in hotel
    > Budgettering en budgetbewaking
    > Boekhouding 5 sterren hotel, golfbaan, restaurants en cateraar

Projecten onder andere:
5* hotel Veluwe: Opruimen boekhouding en omzetten naar hotel 
gerelateerde boekhouding. Nu nog boekhouding en 
personeelsadministratie

Hotel en congrescentrum Doorn: Omzetten algemene boekhouding naar
hotel gerelateerde boekhouding. Implementatie Fidelio en Micros en 
aansluiting op boekhouding

Restaurant Bunschoten: tender en implementatie kassasysteem en 
opstarten boekhouding. Nu nog financiële administratie en 
salarisadministratie 

Opstart zorghotel Uden: ondersteuning aansluiting PMS en POS en
opstart boekhouding

Facilitair management atletiekvereniging

Financiële administratie en salarisadministratie restaurant in
Hoogland en golfbaan in Hoogland

Financiële administratie horeca en golf van golfbaan in Amsterdam,
vervangen kassasysteem en implementatie personeelsplanner (beide Booq)

1997 - 2009           Golden Tulip
                      Purchase Manager Germany/ Operations controller

- Verantwoordelijk voor opzetten volledige inkoop van onze hotels in
  Duitsland, van koffielepel tot kledinghanger.
- Implementeren van internationale leveranciers in Duitsland en onder
  houden en uitbouwen van contacten met leveranciers
- Verantwoordelijk voor bewaking van alle kosten in Nederland, 
  Duitsland, België en Denemarken
- Benchmarking tussen de eigen hotels
- Koppeling gemaakt van eigen urenbewakingssheet (Excel) aan
  loonadministratieprogramma en wekelijkse rapportage loonkosten
  Nederlandse hotels aan Director of Operations
- Operationeel verantwoordelijk voor multiproperty POS systeem in 24
  hotels in Nederland en Duitsland
- Initiërende, begeleidende en controlerende taak bij concepten en  
  projecten
- Presentaties voor hotelmanagers en afdelingshoofden van hotels over
  concepten, inkoop en loonkostenbewaking
- Trainingen in hotels aan medewerkers bij introductie van concepten
  en wijnkaarten en betreffende inkoop
- Budgetbegeleiding en controle

                     F & B cost controller
                     Golden Tulip Victoria, Hoenderloo
- Verwerken omzetcijfers in statistisch overzicht ter informatie aan
  afdelingshoofden en management
- Loonkostenbewaking: roosters checken vooraf aan de hand van
  omzetprognose en budget en achteraf werkelijk verbruik in
  statistisch overzicht
- Budget maken F & B afdeling
- Inkoop Food en Beverage, onder andere afspraken maken met
  leveranciers
- Maandafsluiting
- Van 2004 – 1 juni 2005 zelfde werkzaamheden voor twee hotels
- Conceptontwikkeling en auditing
- Aanspreekpunt voor 6 hotels voor POS systeem

         F & B Manager Golden Tulip Victoria en Tulip Inn Beekbergen
- Verantwoordelijk voor alle F & B afdelingen: keuken, restaurant,  
  afwas, banquetting en pub
- Planning personeel (ca. 40 medewerkers) en personeelsbeleid op de 
  afdeling
- Voeren van beoordelings- en functioneringsgesprekken
- Budgetverantwoordelijk

1996 – 1997            Hotel Lennhof, Dortmund
                       Restaurant- en banquetmanager

1994 – 1996            A C Zevenaar en A C Stroe
                       Hoofd zelfbedieningsrestaurant
- Verantwoordelijk voor dagelijkse gang van zaken in restaurant
- Plaatsvervanger van manager bij diens afwezigheid
- Verantwoordelijk voor halen budget (productiviteit)
- Presentatie concept op de werkvloer
- Personeelsplanning (30 personen in Stroe) en het voeren van
  beoordelings- en functioneringsgesprekken

1989 – 1993       “die Gastronomie Nebrich” in de Alte Oper Frankfurt
                   Controller
Schouwburg van Frankfurt met drie zalen (450 – 2500 personen) voor 
concerten die ook gebruikt worden voor evenementen tot 3500 personen

- Lid van MT team
- Verantwoordelijk in managementteam voor financiële gedeelte van de
  onderneming (omzet 6 miljoen DM)
- Voorbereiden boekhouding voor accountant
- Geldverkeer en kassasysteem
- Crediteuren- en debiteurenboekhouding
- Implementatie POS systeem voor twee restaurants en evenementen

1987 – 1989            Schlosshotel Kurfürstliches Amtshaus, Daun (D)
                       Restaurant- en Banquetmanager
Hotel in oud kasteel dat behoorde tot de 50 beste privéhotels van   
Duitsland.
                         
1985 - 1986            Hotel Sonnora, Dreis (D) en  Hotel Lindenhof,
                       Wittlich (D)
Startfunctie in twee kleinere hotel restaurants in de Eifel waarvan 
één met een Michelin ster (nu drie)

Boekhoudsystemen:
- Exact Globe Next
- Exact Online
- Twinfield
- Unit4 Multivers