Naam: Hans Bout Adres: Lankforst 25-32 6538 GW Nijmegen Telefoon : 024 – 344 12 65 / 06 – 53633032 E-mail: hans [at] hansboutservices [dot] nl Geboren: 24 augustus 1961 Te: Hilversum Burgerlijke staat: getrouwd; 2 kinderen Website: www.hansboutservices.nl Opleiding: 1982 – 1985 Middelbare Hotelschool Groningen (met diploma) 1979 – 1981 Atheneum, Lindenholtcollege te Leek (met diploma) 1973 – 1979 HAVO, Lindenholtcollege te Leek (met diploma) Cursussen: 2001 Bedrijfshulpverlener met afsluiting en verlenging 2000 EHBO met afsluiting en verlenging 2000 Excel voor gevorderden Stage: 1984 Schlosshotel Kurfürstliches Amtshaus, Daun (D) 1985 Kasteel Vaalsbroek, Vaals Werkervaring: 2013 – 2014 Jaap Venendaal Groep Financial controller - Omzetten boekhouding van 6 hotels en 2 restaurants naar werkbare hotellerie boekhouding - Verantwoordelijk voor salarisadministratie - Leiding geven aan vier medewerkers - Aanpassen uren registratie en verwerking van de uren - Maandelijkse rapportage winst & verlies - Voorbereidende werkzaamheden voor accountant: o.a. liquiditeitsbegroting en jaarcijfers - Budgeten maken voor de hotels - Opruimen niet adequaat gevoerde boekhoudingen - Ondersteuning introductie nieuw POS en PMS systeem en aansluiting hiervan op boekhouding - Voeren van boekhouding 2010 - nu Hans Bout Services Zelfstandig ondernemer - Ondersteuning van hotels op financieel gebied > Opzetten van nieuwe boekhouding > Opschonen boekhouding > Voeren van boekhouding > Rapportages financiële resultaten (P&L) > Maandafsluiting > Salaris administratie > Ondersteuning van hotels en restaurants op het gebied van (loon)kostenbewaking > Voorbereidingen opstart nieuw hotel > Ondersteuning van hotels op operationeel gebied > Facilitair management sportvereniging > Opstart nieuw POS en PMS systeem in hotel > Budgettering en budgetbewaking > Boekhouding 5 sterren hotel, golfbaan, restaurants en cateraar Projecten onder andere: 5* hotel Veluwe: Opruimen boekhouding en omzetten naar hotel gerelateerde boekhouding. Nu nog boekhouding en personeelsadministratie Hotel en congrescentrum Doorn: Omzetten algemene boekhouding naar hotel gerelateerde boekhouding. Implementatie Fidelio en Micros en aansluiting op boekhouding Restaurant Bunschoten: tender en implementatie kassasysteem en opstarten boekhouding. Nu nog financiële administratie en salarisadministratie Opstart zorghotel Uden: ondersteuning aansluiting PMS en POS en opstart boekhouding Facilitair management atletiekvereniging Financiële administratie en salarisadministratie restaurant in Hoogland en golfbaan in Hoogland Financiële administratie horeca en golf van golfbaan in Amsterdam, vervangen kassasysteem en implementatie personeelsplanner (beide Booq) 1997 - 2009 Golden Tulip Purchase Manager Germany/ Operations controller - Verantwoordelijk voor opzetten volledige inkoop van onze hotels in Duitsland, van koffielepel tot kledinghanger. - Implementeren van internationale leveranciers in Duitsland en onder houden en uitbouwen van contacten met leveranciers - Verantwoordelijk voor bewaking van alle kosten in Nederland, Duitsland, België en Denemarken - Benchmarking tussen de eigen hotels - Koppeling gemaakt van eigen urenbewakingssheet (Excel) aan loonadministratieprogramma en wekelijkse rapportage loonkosten Nederlandse hotels aan Director of Operations - Operationeel verantwoordelijk voor multiproperty POS systeem in 24 hotels in Nederland en Duitsland - Initiërende, begeleidende en controlerende taak bij concepten en projecten - Presentaties voor hotelmanagers en afdelingshoofden van hotels over concepten, inkoop en loonkostenbewaking - Trainingen in hotels aan medewerkers bij introductie van concepten en wijnkaarten en betreffende inkoop - Budgetbegeleiding en controle F & B cost controller Golden Tulip Victoria, Hoenderloo - Verwerken omzetcijfers in statistisch overzicht ter informatie aan afdelingshoofden en management - Loonkostenbewaking: roosters checken vooraf aan de hand van omzetprognose en budget en achteraf werkelijk verbruik in statistisch overzicht - Budget maken F & B afdeling - Inkoop Food en Beverage, onder andere afspraken maken met leveranciers - Maandafsluiting - Van 2004 – 1 juni 2005 zelfde werkzaamheden voor twee hotels - Conceptontwikkeling en auditing - Aanspreekpunt voor 6 hotels voor POS systeem F & B Manager Golden Tulip Victoria en Tulip Inn Beekbergen - Verantwoordelijk voor alle F & B afdelingen: keuken, restaurant, afwas, banquetting en pub - Planning personeel (ca. 40 medewerkers) en personeelsbeleid op de afdeling - Voeren van beoordelings- en functioneringsgesprekken - Budgetverantwoordelijk 1996 – 1997 Hotel Lennhof, Dortmund Restaurant- en banquetmanager 1994 – 1996 A C Zevenaar en A C Stroe Hoofd zelfbedieningsrestaurant - Verantwoordelijk voor dagelijkse gang van zaken in restaurant - Plaatsvervanger van manager bij diens afwezigheid - Verantwoordelijk voor halen budget (productiviteit) - Presentatie concept op de werkvloer - Personeelsplanning (30 personen in Stroe) en het voeren van beoordelings- en functioneringsgesprekken 1989 – 1993 “die Gastronomie Nebrich” in de Alte Oper Frankfurt Controller Schouwburg van Frankfurt met drie zalen (450 – 2500 personen) voor concerten die ook gebruikt worden voor evenementen tot 3500 personen - Lid van MT team - Verantwoordelijk in managementteam voor financiële gedeelte van de onderneming (omzet 6 miljoen DM) - Voorbereiden boekhouding voor accountant - Geldverkeer en kassasysteem - Crediteuren- en debiteurenboekhouding - Implementatie POS systeem voor twee restaurants en evenementen 1987 – 1989 Schlosshotel Kurfürstliches Amtshaus, Daun (D) Restaurant- en Banquetmanager Hotel in oud kasteel dat behoorde tot de 50 beste privéhotels van Duitsland. 1985 - 1986 Hotel Sonnora, Dreis (D) en Hotel Lindenhof, Wittlich (D) Startfunctie in twee kleinere hotel restaurants in de Eifel waarvan één met een Michelin ster (nu drie) Boekhoudsystemen: - Exact Globe Next - Exact Online - Twinfield - Unit4 Multivers